Partner serwisu
Infrastruktura i lotniska

Kuś: Histeria nie służy CPK

Dalej Wstecz
Data publikacji:
10-05-2024
Ostatnia modyfikacja:
09-05-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA I LOTNISKA
Kuś: Histeria nie służy CPK
wiz. CPK
Uruchomienie portu lotniczego w Baranowie będzie możliwe najwcześniej w roku 2032. Do tego czasu trzeba rozbudować terminal na Okęciu, choć nie jest wykluczone ograniczenie zakresu tej inwestycji – mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego członek zarządu CPK Dariusz Kuś. Jak dodał, proponowany nowy harmonogram to efekt rzetelnej pracy pracowników spółki oraz ekspertów zewnętrznych.

Podobnie jak inni przedstawiciele spółki oraz rządu, Kuś podkreślił, że zadaniem obecnego zarządu nie jest wygaszenie inwestycji, ale jej racjonalizacja. – Chcemy w krótkim czasie ustalić jej optymalne sposoby. To nie kwestia optymizmu lub pesymizmu, lecz profesjonalnego spojrzenia – przekonywał.

Termin późniejszy, ale realny

Członek nowego zarządu nie szczędził pochwał pracownikom spółki. – Zaskoczyło nas ich duże zaangażowanie. Większość z nich dobrze z nami współpracuje. To dużej klasy eksperci – ocenił. Jak stwierdził, właśnie dzięki ich pracy analizy wewnętrzne udało się przeprowadzić w ciągu zaledwie kilku tygodni. – To one przyniosły racjonalne spojrzenie na harmonogramy, doprowadzą też do finalnej decyzji kierunkowej, podjętej przez rząd. Nie chcemy wydawać kroci na to, co niepotrzebne – zaznaczył Kuś. Zastrzegł też, że powiązanie komponentu lotniczego z kolejowym będzie kluczowe.

– Przygotowujemy CPK do tego, by oddać lotnisko do użytku możliwie jak najszybciej. Niezależna analiza firmy Jacobs wykazała, że racjonalną datą jest rok 2032. 20% szans to o wiele za mało – podsumował Kuś, nawiązując do słynnej już wypowiedzi byłego prezesa CPK Mikołaja Wilda w rozmowie z pełnomocnikiem rządu Maciejem Laskiem (chodziło o prawdopodobieństwo oddania lotniska do użytku o 4 lata wcześniej, w roku 2028).

Okęcie: Rozbudowa będzie podzielona na etapy

Członek zarządu CPK odniósł się też do kwestii współpracy z PPL. – W ubiegłych latach wszyscy w branży lotniczej mieli wrażenie, że CPK był faworyzowany i narzucał wszystkim swoją wolę. Takie podejście nie miało sensu – zdiagnozował. Teraz jednak postawa CPK, a także resortu infrastruktury, ewoluuje – w ocenie Kusia – w stronę partnerstwa. – Nie popełnimy dzięki temu błędu polegającego na bezsensownym wydawaniu pieniędzy – zapewnił.

Jak uniknąć napięć na styku biznesu CPK i PPL, zwłaszcza związanych z zapowiadaną rozbudową terminalu na Okęciu? – Jesteśmy w jednej grupie kapitałowej – i powinniśmy patrzeć z perspektywy całej grupy. Zakładamy, że rozbudowa Lotniska Chopina też będzie etapowana. Jeśli CPK powstanie szybciej, część elementów może okazać się niepotrzebna – stwierdził Kuś. Zastrzegł jednak, że przepustowości godzinowej, najważniejszej dla LOT, nie da się podnieść bez wielomiliardowych nakładów.

– Histeria nie pomaga projektowi. W najbliższych latach chcemy umożliwić Mazowszu podróżowanie z istniejącej sieci lotnisk i rozwój LOT, a docelowo – przenieść ruch na CPK – podsumował przedstawiciel nowego zarządu.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Budapeszt bramą na Chiny. Polska przespała temat?

Biznes i przemysł

Budapeszt bramą na Chiny. Polska przespała temat?

Mateusz Kieruzal 07 maja 2024

KE: Pomoc publiczna dla TAROM zasadna

Prawo i polityka

KE: Pomoc publiczna dla TAROM zasadna

Mateusz Kieruzal 10 maja 2024

Zobacz również:

Zielona Góra liderem odbudowy ruchu małych portów w Europie

Infrastruktura i lotniska

Zielona Góra liderem odbudowy ruchu małych portów w Europie

PPL/Lotnisko Zielona Góra-Babimost 10 maja 2024

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Infrastruktura i lotniska

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Łukasz Malinowski 10 maja 2024

Logistyka: Szanse przed Polską. Czy zostaną wykorzystane?

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Budapeszt bramą na Chiny. Polska przespała temat?

Biznes i przemysł

Budapeszt bramą na Chiny. Polska przespała temat?

Mateusz Kieruzal 07 maja 2024

KE: Pomoc publiczna dla TAROM zasadna

Prawo i polityka

KE: Pomoc publiczna dla TAROM zasadna

Mateusz Kieruzal 10 maja 2024

Zobacz również:

Zielona Góra liderem odbudowy ruchu małych portów w Europie

Infrastruktura i lotniska

Zielona Góra liderem odbudowy ruchu małych portów w Europie

PPL/Lotnisko Zielona Góra-Babimost 10 maja 2024

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Infrastruktura i lotniska

Czernicki (CPK): Zakończyliśmy audyty wewnętrzne

Łukasz Malinowski 10 maja 2024

Logistyka: Szanse przed Polską. Czy zostaną wykorzystane?

Biznes i przemysł

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5